Ангажираност – наскоро осъзнах важността и за бизнеса и огромния проблем с изключително високата неангажираност.
Четох доклад на Gallup за ангажираността на хората на работните им места. Останах потресена от резултата: повече от 80% от хората по света не са ангажирани и 20% от тях са активно неангажирани! Т.е. това са хора, които всеки ден тялом са на работа, седят си по местата, изглежда като да работят. Всъщност поне 8 от 10 човека симулират присъствие и едва чакат да свърши работния им ден.
Неангажираността на хората в работата носи само на Германия загуби от над 275 милиарда евро годишно!
Започнах да се заслушвам в разговори на хората по улиците, в превозните средства, в заведенията – останах за пореден път абсолютно и крайно потресена! Почти не се чуват хора, които да говорят с щастие и добро чувство за работата си. Колегите им мързеливи, възползвачи, некадърни, агресивни, тъпи, безинтересни,…. И става страшно като се заговори за шефовете и клиентите!
Управленците често не си дават сметка за тези числа. Аз самата не съм и предполагала, че неангажираността може така да се шири.
Неангажираните, незаинтересованите хора не са просто нещастни в работата си. Те деморализират ангажираните си колеги и действат подривно в организацията. Всеки един ден! Ден след ден. Аз съм имала подобни случаи в моя бизнес през годините. Имала съм колега, която не беше ангажирана, сравняваше се колко повече работи, правеше уговорки как би могла да работи по-малко, защото не и е интересно, друга се оплакваше, че няма мотивация или че работата и е прекалено стресираща, трета – че работата не и е предизвикателна, или че не знае какво иска да прави след 1-2 години. Проявленията на неангажираност са разнообразни и специфични за всеки човек и всяка организация. От закъснения за работа, през оплаквания, че има прекалено много работа до вземане на изключително много болнични дни и до депресивни състояния.
Подобни са и цифрите у нас – над 80% от работещите в България не са ангажирани в работата си.
Това е просто информация. Полезна информация за това как нещата стоят в момента. От управляващите и ръководещите компании и организации зависи с каква цел биха могли да използват информацията. Ако решат да я използват.
Добрата новина е, че има огромно поле за промяна и за растеж и печалба. Още през 90те на миналия век се анализират проучвания и се установява, че повишаване на ангажираността води до огромни ползи:
- Компании, които имат високо ангажирани хора имат 147% по-висока печалба
- реализират 41% по-малко брак в продукцията
- 48% по-малко инциденти на работното място
- 28% по-малко свиване
- 37% отсъствия от работа без уважителни причини
Всъщност, ангажираността на хората, на екипите прави разликата между великите и посредствените организации. Gallup прочва ангажираността от повече от 15 години и резултатите са категорични: компаниите с ангажирани служители носят 147% повече печалба средно от останалите.
Има начини за повишена ангажираност на хората на работните места.
Във Вътрешен компас имаме програма за повишаване ангажираността на хората в работата. Еднократна инвестиция от около 400 лв на човек за около 40 часа в продължение на 2 месеца (програмата включва присъствена част, работа от вкъщи, индивидуална работа, в малки групи, в големи групи, амалгама от обучение, коучинг, консултации и наставничество, интерактивно, творческо, ангажирано действие, което би могло да има трансформационно въздействие върху участниците), може да донесе на организацията ви печалби от стотици хиляди лева!
Ако се интересувате – свържете се с нас.