Ангажираност в работата: Огромната възможност пред компаниите

За поредна година Gallup изнасят потресаващата статистика, че 87% от хората по света НЕ са ангажирани в работата си. Около 20% са активно неангажирани. Данните показват подобна тенденция през последните 10на години. Това има изключително висока цена за световната икономика. Само за Германия, където Gallup изследват ангажираността на работещите от 2001 г насам, са установили, че ангажирани са едва 15% от работещите, а други 15% са активно неангажирани. Това струва на Германия около 275 милиарда годишно.

Неангажираните, незаинтересовани хора не са просто нещастни в работата си. Те подриват постиженията на ангажираните си колеги. Всеки един ден. Аз имах подобен случай в работата. Имах колега, която не беше ангажирана, сравняваше се колко повече работи, правеше уговорки как би могла да работи по-малко, защото не и е интересно, оплакваше се, че няма мотивация или че работат а и е прекалено стресираща, или че работата не и е предизвикателна, или че не знае какво иска да прави след 1-2 години.

Проявленията на неангажираност са разнообразни и специфични за всеки човек и всяка организация. От закъснения за работа, през оплаквания, че има прекалено много работа и саботиране на проекти до вземане на изключително много болнични дни и до допресивни състояния.

Според проучвания на Gallup, тази огромна група незаинтересовани хора струва на Германия между 73 и 95 милиарда евро годишно в намалена продуктивност.  Цената на този феномен нараства до внушителните около 250 милиарда евро на година като се дабавят и щетите, нанесени от тези неангажирани хора, които изразходват време работейки, но не включват енергия и ентусиазъм в работата, която вършат.

Подобни са и цифрите у нас – над 80% от работещите не са ангажирани в работата си.

Добрата новина е, че има огромно поле за промяна и за растеж и печалба. Още през 90-те на миналия век се анализират проучвания и се установява, че повишаване на ангажираността води до огромни ползи:

  • Компании, които имат високо ангажирани хора имат 147% по-висока печалба;
  • Реализират 41% по-малко брак в продукцията;
  • 48% по-малко инциденти на работното място;
  • 28% по-малко свиване;
  • 37% отсъствия от работа без уважителни причини.

Нивото на ангажираност на служителите прави разликата между успяващите и губещите компании. Когато хората са ангажирани, те са активни, креативни, работят с ентусиазъм и енергия и това генерира все повече и по-добри резултати.

Интересна информация, нали?

Това е просто информация. Нещата стоят по този начин в момента. От управляващите и ръководещите компании и организации зависи с каква цел биха могли да използват информацията. Ако решат да я използват.

Дали ще решат да използват нови методи (вкл. коучинг – най-резултатния, според проучване на ПрайсУотърхаус Купърс) да развиват хората си и по този начин им покажат нов смисъл, да създават нови умения, да осъзнават и признават различни таланти у мениджърите си, от които компаниите им имат нужда.

Или ще продължават да се мъчат по старите начини да искат да постигнат различни резултати. Което Айнщайн отдавна е определил като глупост.

За повече полезност на рубриката, моля ви, споделете:

  1. Как във вашата компания се променя ангажираността на хората ви? Тук говорим и за двете посоки – повече ангажирани хора и по-малко ангажирани.
  2. Какво влияние има това върху хората, екипите и работата?

Нека заедно да превърнем това пространство в място за споделяне на опитност, дискутиране и развитие. Личностно и професионално. Ако статията ви е харесала и/или ви се струва полезна, моля споделете я.

Автор: Зорница Стефанова, председател на фондация „Вътрешен Компас“.
Статията е публикувана и в New Trend Media.